Skolens traditioner

Første skoledag

På Karlskov Friskole fejrer vi første skoledag for alle elever og deres forældre.

Vi synger, spiser rundstykker og sender balloner af sted med hilsner til ”hele verden” fra Karlskov Friskole. Første skoledag er noget helt særligt for eleverne og deres forældre, som for første gang træder ind i skolelivet.

Forældredag

Bag denne overskrift gemmer sig en helt anderledes skoledag, hvor forældrene tager over for lærerne, for at lærerne kan planlægge teaterugen.

Teateruge og skolefest

Finder sted i januar. Skolefesten er først og fremmest afslutningen på teaterugen, så forældre, bedsteforældre, søskende inviteres i teateret. Efter forestillingen er der fælles hygge og fest.

Klippe-klisterdagen

Finder sted først i december. Denne dag bruges til at pynte skolen op til julemåneden. Bedsteforældre, forældre, søskende, onkler, tanter, inviteres til at være med hele denne dag.

Forårskoncert

Finder sted i april. Dette er musikholdenes og musikskolens opvisningsaften, hvor årgangene og holdene, opfører musikalske indslag på scenen. Forældre, bedsteforældre, søskende er inviteret.

Cykelsponsorløb

Finder sted 1. lørdag i september. Ved dette arrangement forenes motion med indtjening af penge til støtteforeningen. Eleverne og lærerne skaffer sponsorer som kan give et fast beløb eller et beløb pr. omgang der cykles.