Aktiviteter i SFO

Når vi planlægger aktiviteter i SFO, tages der hensyn til børnenes interesser. Vi tager hensyn til de skiftende årstider, og laver aktiviteter, der passer til årets gang.

SFO - lokalet

Vi har primært vores aktiviteter i SFO-lokalet, hvor børnene har mulighed for at lave noget kreativt f.eks. tegne, male og lave perler.

Her er der er også mulighed for at lege, i dukkekrogen, med LEGO, biler m.m.

Inden for bestemte tidsrum er der også mulighed for at spille iPad, Wii eller playstation. Her har vi dog også fokus på og styrke det sociale fællesskab omkring de digitale enheder.

Legepladsen og det grønne område

Vi ønsker også at bruge legepladsen. Nogle gange sætter vi aktiviteter i gang. Det kan f.eks. være bål eller at lave fuglemad. Nogle gange går vi også over på det grønne område, hvor vi bl.a. bruger multi-banen.

Hallen

Vi har hallen nogle eftermiddage om ugen. Vi prioritere at bruge den meget – specielt i vinterhalvåret. Her er der god mulighed for bevægelse, og det er med til at give noget luft i SFO'en, fordi den trækker en del elever.

Køkkenet

Skolekøkkenet ligger ved siden af SFO-lokalet. Derfor bruger vi det en del i SFO, som et ekstra lokale. Vi serverer også eftermiddagsmad i køkkenet hver dag. Her prøver vi også nogle gange  at medinddrage børnene i at lave eftermiddagsmaden.

Billedkunstlokalet

Nogle gange er der mulighed for at gå over i billedkunst og lave noget kreativt.

Ture ud af huset.

En gang i mellem tager vi ud af huset. Vi har bl.a. taget til Legoland og Givskud Zoo. Vi er ofte til Spotlight i Give. Vi planlægger også ture sammen med indskolingen. Desuden har 3.-5. kl. en tradition for at tage på juleindkøbstur til Kolding.